lördag 13 november 2010

Nu är gardinerna på plats i köket!

Idag har vi skruvat upp gardinstänger och hängt upp gardinerna från Grönfeltsgården. det tog bara ett halvår att hitta rätt gardin men nu så......
Det blev mysigt.................

Sedan lagade jag libanesisk soppa med ostmuffins som jag hittat hos en matbloggare kommer tyvärr inte ihåg vem men mums!
LINSSOPPA
1 msk smör
1/2 tsk curry
1/2 tsk paprikapulver
2 gula hackade lökar
1 vitlöksklyfta pressad
1 msk vetemjöl
2 msk tomatpuré
2 dl röda linser
500 gr krossade tomater
1 liter vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
1 dl matlagningsgrädde
1 tsk honung
Fräs upp kryddorna i smör och tillsätt löken. Sedan resten och låt koka i ca 15 min. Tillsätt oregano och basilika om ni vill.

OSTMUFFINS 12 st
4 dl vetemjöl
1,5 dl lagrad riven ost
1/2 msk bakpulver
1/2 tsk salt
15 halverade svarta oliver
50 gram smör
2 dl mjölk
Blanda allt utom mjölken och smula ihop degen. Tillsätt mjölken och klicka ner i muffinsformar. Ugn 225 gradet i ca 20 min.
Nu laddar vi för kvällens restaurangbesök med Mickes pappa och bror med familjer!

1 kommentar:

  1. Mmmm den libanesiska soppan verkar jättesmarrig:-) Ska prova :-)
    Prova även Armenisk linssoppa, den påminner lite om den libanesiska.
    Kan inte receptet på rak arm men det jag vet ska vara med är röda linser, buljong, potatis, torkade aprikoser, lök, vitlök, citronsaft, spiskummin och förstås salt o peppar, Toppa även med hackad bladpersilja. Fantastisk god!!!

    M @ Lit de Parade.se

    SvaraRadera